Редакция на обява Добави обява

Двигателите на всички машини Claas ще работят с хидротретирани растителни масла и биогориво

05.10.2023 г.
315
От 1 октомври 2023 г. всички селскостопански машини на CLAAS, които отговарят на най-новите стандарти за емисии, ще бъдат одобрени за работа с хидротретирани растителни масла (HVO). Освен това машините ще бъдат заредени с устойчиво биогориво, преди да напуснат вратите на фабриките в Харсевинкел и Льо Ман.

Опазването на климата и намаляването на вредните за околната среда емисии на CO2 играят все по-важна роля в селското стопанство. CLAAS осъзнава тази отговорност и разглежда отблизо редица различни технологии за устойчиво задвижване. Одобрението на хидротретирани растителни масла (HVO) за всички селскостопански машини, които отговарят на най-новите стандарти за емисии (Етап V), бележи значителна стъпка в тази посока. Това означава, че в бъдеще машините ще могат да работят с това устойчиво течно биогориво. Д-р Мартин фон Хойнинген-Хюне, изпълнителен вицепрезидент на BU Tractor: „Няма реални алтернативи на двигателя с вътрешно горене за високоефективни селскостопански машини в обозримо бъдеще. Така че имаме нужда от решения, които намаляват емисиите от изкопаеми горива, свързани с този тип задвижване, все пак нямат значителни неблагоприятни ефекти върху производствените разходи, потреблението, теглото и издръжливостта. Хидротретираните растителни масла са идеален избор, тъй като те вече съществуват и положителното им въздействие върху околната среда е очевидно веднага."

В селското стопанство дизеловите горива са основният енергиен източник за мобилните селскостопански машини. В същото време климатичните цели изискват да намерим алтернативи на изкопаемите горива. Необходима е постепенна дефосилизация на селскостопанските производствени процеси и селскостопанските машини в няколко отношения и това ще оформи развитието на бъдещите задвижващи системи. Това обаче ще бъде осъществимо на практика само с подкрепата на подходящи подкрепящи политики.

Докато задвижването, захранвано от батерии, предлага предимства за ниски мощности на двигателя, тази технология достига своите граници с нарастващи изисквания за мощност и енергия. Силажокомбайн JAGUAR със задвижване, захранвано от батерии, трябва да бъде поне два пъти по-голям и два пъти по-тежък от настоящия модел с двигател с вътрешно горене и течно гориво, за да постигне сравнима производителност и пробег. Газообразните горива като метан или водород също имат значителни недостатъци по отношение на тяхната енергийна плътност и следователно техните изисквания за съхранение на енергия.

„От известно време CLAAS възприе непредубеден подход към технологиите на основание, че цялостното дефосилизиране на селскостопанския сектор изисква наличието и рентабилността на широка гама от решения, които да бъдат проучени“, обяснява Патрик Албранд, продуктова стратегия на CLAAS. „В бъдеще акумулаторните задвижвания ще предложат подходяща алтернатива за общинска работа, лека полева работа и приложения в и около стопанския двор. Въпреки това, за машини за прибиране на реколтата и големи трактори над 150 к.с., няма реалистична и икономична алтернатива на устойчивите течни горива в дългосрочен план."

От 1 октомври 2023 г. всички селскостопански машини на CLAAS, които отговарят на последния стандарт за емисии Етап V, ще бъдат одобрени за работа с хидротретирани растителни масла (HVO). Освен това машините ще бъдат заредени с устойчиво биогориво, преди да напуснат вратите на фабриките в Харсевинкел и Льо Ман.
  • Стандартни трактори CLAAS от Льо Ман (Етап V)
  • Система CLAAS XERION и големи трактори от Harsewinkel (Етап V)
  • Зърнокомбайни CLAAS TRION и LEXION от Harsewinkel (Етап V)
  • Силажокомбайни CLAAS JAGUAR от Harsewinkel (Stage V)

От 1 октомври 2023 г. тракторите и машини за прибиране на реколтата CLAAS от Harsewinkel и Le Mans, които отговарят на най-новия стандарт за емисии Stage V, ще бъдат одобрени за използване с HVO (хидротретирано растително масло). Освен това, преди да напуснат завода, всички машини ще бъдат заредени с това гориво, което е до 90% климатично неутрално. Тази мярка ще спести 2500 тона CO2 годишно, позволявайки на двете фабрики да дадат активен принос в борбата с изменението на климата точно сега.

Използването на HVO предлага няколко предимства в сравнение с други технологии и горива. Няма нужда да надграждате или заменяте машини от етап V. Те могат просто да се напълнят с HVO и след това да се използват точно както преди, дори и с дизел, без никакви ограничения. В същото време съществуващите селскостопански резервоари за гориво все още могат да се използват без необходимост от модификация, от което фермерите и изпълнителите са особено доволни. При характеристики на горивото, сравними с тези на изкопаемите горива, няма забележими загуби по отношение на производителност, експлоатационен живот, износване или издръжливост. HVO може да се използва в чиста форма (HVO100) или като гориво, смесено във всяко съотношение с конвенционален дизел. При използване на HVO100 емисиите на CO2 могат да бъдат намалени с до 90% през целия жизнен цикъл в сравнение с изкопаемия дизел. В същото време по време на горенето се отделят по-малко азотен оксид и прахови частици. Освен това, тъй като горивото се произвежда главно от отпадъци и остатъци, не е необходимо да се произвеждат допълнителни растителни масла, което минимизира конкуренцията с храните.

HVO се състои главно от отпадъци и остатъци, включително използвано олио за готвене и животински мазнини, заедно с растителни масла. В производствените процеси надолу по веригата биогенните суровини се превръщат във въглеводороди в реакция с малко количество водород (хидрогениране). Този процес променя характеристиките на растителните масла, за да наподобяват изкопаемите горива, което им позволява да се използват като заместител на дизела в мобилни работни машини.

В много страни горивото вече е широко достъпно в бензиностанциите, или под формата на чист HVO100, или смесено с конвенционално дизелово гориво. Обратно, в някои страни HVO100 може да се продава само чрез затворени потребителски групи, като фирмени бензиностанции. Въпреки това, международните усилия показват, че HVO100 скоро ще бъде достъпен транснационално съгласно стандарта за гориво DIN EN 15940 (парафиново дизелово гориво от синтез или хидротретиране).
Последно публикувани
към всички обяви

Последвайте АгроСалон във Фейсбук

Agrosalon.BG