Чисто новият двигател с водородно горене на JCB е решението на компанията за нулеви въглеродни емисии за строително и селскостопанско оборудване – беше представен на изложението CONEXPO 2023 в Лас Вегас.
Лорд Бамфорд заяви: „Инженерният екип на JCB направи огромен напредък за кратко време, за да разработи водороден двигател с вътрешно горене. Като първата компания за строително оборудване, която разработи напълно работещ двигател с вътрешно горене, захранван с водород, се радвам, че вече можем да представим тази технология на международната сцена.“
Прототипните водородни двигатели JCB вече задвижват багер-товарачите и телескопичните товарачи Loadall. JCB също така направи голям пробив в доказването на по-широката привлекателност на технологията за изгаряне на водород, като инсталира един от суперефективните водородни двигатели в 7,5-тонен камион Mercedes, модернизация, която беше завършена само за дни.
JCB също така разкри своя собствена проектирана и изработена мобилна система за зареждане, която да отвежда горивото до машините. Устройството разполага с достатъчно водороден газ, за да запълни 16 водородни багер-товарачи и може да се транспортира или на гърба на модифициран трактор JCB Fastrac, или на ремарке.

Лорд Бамфорд каза: „Инженерният екип на JCB се върна към първичните принципи, за да преработи напълно горивния процес, за да работи с водород. По този начин те постигнаха две основни неща: осигуриха мястото на JCB в историята като първата компания за строително оборудване, която разработи напълно работещ двигател с вътрешно горене, захранван с водород, и ни насочиха към производството на забележителните 50 двигателя с водородно горене.“

Ангажиментът на JCB за намаляване на емисиите датира от почти 25 години, а най-новите дизелови двигатели, проектирани да отговарят на европейските разпоредби Stage V, вече са осигурили 97% намаление на емисиите на NOx от 1999 г. и 98% намаление на частиците. Освен това стремежът на JCB да намали разхода на гориво означава, че днешните машини на JCB използват средно 50% по-малко гориво от тези, произведени преди повече от десетилетие. Това е спестило 16 милиарда литра гориво - еквивалентно на 53 милиона тона CO2.
JCB също е в челните редици на разработването на електрически технологии, за да отговори на изискванията на клиентите за продукти с нулеви въглеродни емисии. Докато електрическата батерия е подходяща за по-малки машини, които работят по-малко часове и обикновено използват по-малко гориво, по-големите машини имат по-високи енергийни изисквания. Това би довело до по-големи батерии, чието зареждане ще отнеме повече време, което ги прави по-малко подходящи за машини, които работят на няколко дневни смени и нямат налично време за престой за презареждане.

В резултат на това JCB концентрира развитието си на електрически машини върху своята компактна гама, включително електрически телескопичен товарач JCB 525-60E Loadall и мини багер JCB 19C-1E – първият в света електрически мини багер. Докато компанията проучва бъдещи горива, които осигуряват нулеви емисии, тя не е оставила камък необърнат. В търсенето на мобилно гориво, което може да бъде отведено до машината, осигурявайки максимално време на работа и бързо зареждане, всички HVO, биогаз, електронни горива, амоняк и водород са попаднали под микроскоп. Интересното е, че двигателите на JCB са одобрени за използване с HVO, откакто Tier 4i законодателството за двигателите влезе в сила.'
Лорд Бамфорд каза: „По-голямата част от тези алтернативни горива изискват производството на водород, така че има смисъл да се използва водород на първо място, защото това е чисто гориво с нулеви въглеродни емисии, което може да се произвежда от възобновяема енергия. Водородът също предлага потенциално решение на предизвикателството на батериите на по-големите машини; той позволява бързо зареждане с гориво и е мобилно решение за гориво, което позволява горивото да бъде отведено до машината.“
Като част от своето разработване на водород, JCB също проучи използването му в горивни клетки и през юли 2020 г. представи първия багер в строителната индустрия, задвижван с водород, 20-тонен 220X.
За момента JCB стигна до заключението, че горивните клетки са твърде скъпи, твърде сложни и недостатъчно здрави за строителна и селскостопанска техника. Като предизвикателство към инженерния екип на JCB да мисли различно, използвайки технология, която е около нас по начин с нулеви въглеродни емисии, се роди водородният двигател на JCB.
Лорд Бамфорд каза: „Уникалните горивни свойства на водорода позволяват на водородния двигател да доставя същата мощност, въртящ момент и ефективност, които захранват машините на JCB днес, но по начин с нулеви въглеродни емисии. Двигателите с водородно горене предлагат и други значителни предимства. Използвайки технологията и компонентите на дизеловия двигател, те не изискват редкоземни елементи и най-важното е, че технологията за горене вече е добре доказана при строително и селскостопанско оборудване. Това е технология, която е рентабилна, здрава, надеждна и добре позната не само в строителната и селскостопанската индустрия, но и в целия свят.“