Според данни от последните финансови отчети, производителите на земеделска техника в Германия и по света отчитат значителен спад в приходите. John Deere също са засегнати, особено в сегмента на комбайните. Въпреки това, благодарение на усилията на синдикатите, служителите в завода в Цвайбрюкен, разположен в провинция Райнланд-Пфалц, ще запазят своите работни места поне до края на 2025 година.
Заводът, който е специализиран в производството на зърнокомбайни, ще продължи да работи, но вероятно ще се наложи въвеждане на краткосрочна работа (Kurzarbeit) през 2025 година, за да се адаптира към икономическите условия.
Спадът в продажбите на земеделска техника, отбелязан от анализатори в сектора, подчертава предизвикателствата пред индустрията. След успешни години с високи приходи, сега производителите са принудени да търсят баланс между икономическата ефективност и социалната отговорност.
AGCO, собственик на Fendt, отчита също значителен спад в приходите за последното тримесечие, сочат официалните публични отчети. Спадът в приходите на Fendt, традиционно предпочитан немски бранд, е показателен за сериозните промени на пазара, където фермерите очевидно намаляват инвестициите си или се преориентират към други марки.

Много фермери са изправени пред по-ниски печалби, причинени от инфлацията, промените в субсидиите и несигурността на селскостопанските пазари. Това ги кара да се преориентират към по-достъпни марки, които предлагат основна функционалност на по-ниски цени. В същото време, нарастващата конкуренция от страни извън Европа, където се произвеждат машини с по-ниски разходи за производство, оказва допълнителен натиск върху традиционните немски брандове.
От друга страна, някои фермери може би предпочитат да отложат покупката на нова техника, разчитайки на поддръжка и модернизация на вече наличното оборудване. Тази тенденция също намалява продажбите на премиум марки като Fendt, които разчитат на висок клас клиенти, готови да инвестират в най-доброто.
Въпреки това, спадът в продажбите на Fendt не е изолиран случай, а част от по-широка тенденция, която засяга целия сектор на земеделската техника. Брандът вероятно ще трябва да адаптира стратегията си, за да остане конкурентоспособен в условията на свиващ се пазар и нарастващите изисквания на фермерите.