Има един закон в маркетинга, който гласи, че когато си пръв в производството на нов продукт на пазара - оставаш първи в съзнанието на клиентите за дълго време, независимо от това какви конкуренти ще се появят в последствие.
Надпреварата за производство на устойчиви модели електрически трактори продължава с пълна сила, следвайки хода на трансформацията на автомобилния пазар - от двигатели с вътрешно горене - към електрически превозни и работни средства.
След като американската старт-ъп компания Monarch tractor - представи един наистина впечатляващ електрически трактор, то сега базираният в Полша индийски производител на малогабаритни трактори - Farmtrac, показа първия си модел електрически трактор. Това е Farmtrac FT25G.
Електрическия трактор Farmtrac FT25G може да бъде зареден на 100% от обикновен домашен контакт за 8 часа, което осигурява заряд на литево-йонната батерия за работа в продължение на 7 часа.
Трактора е с еквивалентна мощност на дизелов двигател от 25 к.с., с тази разлика, че няма ниаккви вредни емисии и по време на работа е впечатляващо тих.
Плановете на производителя Farmtrac са в следващите години да пусне в серийно производство електрически трактори в диапазона 22-113 к.с., които да покриват нуждите както на малките стопанства, овощари, зеленчукопроизводители и животновъди, но и в горния си сегмент - да позволяват изпълнението на унивесрални задачи на полето.
Засега най-големите европейски производители на трактори все още изостават много сериозно в процеса към преминаване на серийно производство на изцяло електрически трактори. Изключение с един компактен модел порави John Deere, както и JCB, които пуснаха нова серия 100% електрически телескопични товарачи.
Обичайната ценова разлика между електрически трактор и стандартен трактор с дизелов двигател към момента е средно 20-40% по-скъпи електрически модели, но за сметка на това се пести от разходи за гориво и по-скъпо обслужване при дизеловите двигатели. Въпреки това, причината за решението на фермерите да инвестират в електрически задвижвани машини, вместо в стандартни трактори се бави поради съмнения в ефективността и навик да се залага на "сигурното".
© 2021 Агросалон БГ
Новите модели трактори ISEKI идват в България със специална бонус премия
21.04.2022 г.
6349
БАТА Агро 2022 - Започна подготовката на щандовете
20.04.2022 г.
4111
Оптиком пусна безлихвена лизингова схема за нови телескопични товарачи JCB
08.04.2022 г.
3525
ДФЗ работи за спешна актуализация на референтните цени на техника по подмярка 4.1
16.05.2022 г.
2342
Новите 4 цилиндрови японски трактори ISEKI са най-доброто на пазара като цена и мощност (ЦЕНИ+ЛИЗИНГ)
21.06.2022 г.
1724
11
Новият хит сред японските трактори - Iseki TLE 3410 вече е в България (ВИДЕО РЕВЮ)
11.05.2022 г.
1638
16
Новият модел Iseki TLE 3410 с двигател Stage V вече е наличен в България
към всички новини
07.06.2022 г.
1454
9
Новите 4 цилиндрови японски трактори ISEKI са най-доброто на пазара като цена и мощност (ЦЕНИ+ЛИЗИНГ)
21.06.2022 г.
1724
11
С новите Fastrac и Loadall, JCB поставя топ стандарти за качество при тракторите и товарачите (ВИДЕО)
07.06.2022 г.
1163
11
Новият модел Iseki TLE 3410 с двигател Stage V вече е наличен в България
07.06.2022 г.
1454
9
Оптиком отчете силно участие на изложението Бата Агро (СНИМКИ)
07.06.2022 г.
1068
11
Тайтън Машинъри реализира силно участие на изложението за селскостопанска техника - БАТА АГРО 2022
31.05.2022 г.
963
11
Lemken и Krone проведоха нови успешни тестове на автономните си прототипи
25.05.2022 г.
1054
НИК придобива софтуерния и хардуерния бизнес на YARA в България и Румъния
към всички новини
19.05.2022 г.
1225