Подобрения при хедерите Varifeed™
Хедерите Varifeed™ се отличават с нови странични панели в стила ‘Natural Flow’ на най-новите комбайни на New Holland и предлагат редица усъвършенствания за по-добро подаване и намалени загуби. Всички модели Varifeed™ разполагат с 575 мм ход на ножа напред и назад, което осигурява гъвкавост при работа с обемисти култури като рапица.
Новото линейно задвижване на ножа, въведено при всички модели, осигурява директно и ефективно рязане с по-малко вибрации, шум и по-голяма сила на рязане, особено при трудни материали и по-високи скорости на движение. Ремъчното задвижване е заменено с редуктори и телескопичен вал, което намалява необходимостта от поддръжка на трансмисията.

При най-големия хедер от 12,5 м досега имаше двоен, несинхронизиран ножов механизъм. От 2026 г. както 12,5-метровият, така и 10,5-метровият хедер ще разполагат със 100% синхронизиран двоен ножов механизъм, като дясната страна се задвижва чрез подавателния шнек, което значително намалява вибрациите.
Скоростта на ножа е увеличена с 11% до 735 об./мин., което позволява по-висока скорост на движение при същата ефективност на рязане. Подаването се подобрява и чрез усилен шнек с диаметър 660 мм. Новият механизъм за регулиране височината на шнека предлага две позиции: висока за рапица и ниска за дребнозърнести култури. Времето за регулиране е намалено с 75% — от 20 на само 5 минути при едносекционните шнекове.
Всички хедери са с единен карданов вал от лявата страна за бързо свързване и откачване. Освен това, страничният нож вече се монтира и демонтира с "щракване" за около пет минути, благодарение на олекотена алуминиева конструкция, която намалява теглото с една трета.
Новите хидравлично управлявани опорни колела позволяват избор между транспортен и работен режим директно от кабината, без ръчно повдигане на колелата при товарене на ремаркето.
Обновления при сериите CX5/6 и CH7
За по-голяма производителност барабанът UltraFlow™, досега наличен само при CX6, вече се предлага и за CX5. Благодарение на своя профил с разминаване на зъбите, той осигурява по-равномерно подаване на материала, по-добро овършаване, по-тиха работа, намален разход на гориво и до 10% увеличение на капацитета.
Комбайните CX5, CX6 и CH7 вече разполагат с усъвършенствана система Smart Sieve и дистанционно регулиране на решетата. Предрешетото вече е механично свързано с горното решето — при промяна на настройките на горното, предрешетото се настройва автоматично. Разликата между тях остава регулируема механично. При ръчните настройки с нивелиране Smart Sieve™ регулирането на предрешетото вече може да се извършва отзад чрез нов лост.
При Hillside версиите на CX5.90 и CX6.90 е добавен допълнителен сензор за управление на задвижването на задния мост, както и друг сензор на задната повдигаща система за автоматично изключване на задното задвижване при промяна на наклона.
При разпръсквачите на плявата с дистанционно управлявани дефлектори вече се избягва натрупване на материал — дефлекторите се преместват изцяло надясно и наляво при изключване на овършаването и после се връщат в началната позиция.
Всички CX5/6 и CH7 комбайни за Европа вече са стандартно оборудвани със задна камера за по-добра видимост и безопасност.
Smart Sieve™ и задвижване на задния мост за TC комбайните
От създаването си през 1992 г. досега, серията TC е постигнала глобален успех с 75 000 произведени бройки. Освен в Европа, тя има важно присъствие в Бразилия и Африка. Първоначално се произвеждаше в Зедельгем (Белгия) до 2002 г., а днес се произвежда в Плок (Полша) и Куритиба (Бразилия).
Моделите — от четирисламотръсния TC4.90 до петсламотръсните TC5.70, TC5.90 и TC5.90 Hillside — получават редица нови подобрения за 2026 г. Освен вече въведените актуализации като отваряемо дясно стъкло на кабината, въздушна седалка, въздушен маркуч и Bluetooth DAB+ радио, вече се предлага и задната камера като стандарт. Опциите Smart Sieve и задвижване на задния мост, описани при сериите CX5/6, вече ще бъдат достъпни и за TC5 моделите на европейските пазари.