Като цяло около 89 105 трактора са регистрирани в цяла Европа през първите 6 месеца на 2020 г., според данни, получени от националните власти, сочи справка на Агросалон.БГ.
От тези регистрации 23 556 трактора са с мощност от 37 кВт (50 к.с.) и по-малко, а 65 549 са с мощност от 38 kW и повече. Статистиката посочва, че общо 68 831 от тези превозни средства са селскостопански трактори, а останалите са четириколесни, телескопични товарачи или друго самоходно оборудване като пръскачки и специализирана агротехника.
Регистрациите на селскостопански трактори за първата половина на годината намаляват с 12,08% в сравнение с първите 6 месеца на 2019 г., което напълно потвърждава данните за България, където обемът на продажбите на нови трактори спада с едва 10% на фона на пандемията от Covid19.
Докато годината започва наравно с 2019 г. за януари и февруари 2020 г., регистрациите на селскостопански трактори значително намаляват през март (-7,11% спрямо 2019 г.), април (-25,81%), май (-22,72%) и юни (-12,03%), отразяващи пандемията COVID-19 в цяла Европа. Спадът се отрази драматично на второто тримесечие (-19,96% спрямо 2Q-2019), което традиционно е висок сезон за регистрации на нови трактори.
При сравняване на тенденциите по категория мощност, регистрациите за всички трактори намаляват през първите 6 месеца на 2020 г. в сравнение с 2019 г., с изключение на тракторите между 23-37 kW. Като цяло повече от половината от всички регистрирани трактори са под 75 kW и по-малко от всеки четвърти е над 110 kW.
С такова драматично въздействие на COVID-19, индустрията поиска известна гъвкавост за машини, които да бъдат оборудвани с двигатели за преход, вече произведени и закупени преди кризата. Европейските институции правилно измениха най-неотложните аспекти на Регламент STAGE V и удължиха с 12 месеца крайните срокове за 30 юни и 31 декември 2020 г. за производството и пускането на пазара на NRMM и трактори, оборудвани с преходни двигатели <56 kW и ≥130 kW. Тракторите, оборудвани с преходни двигатели между 56 kW и 130 kW, не са засегнати от това удължаване и запазват приложимите срокове. Въз основа на цифрите, получени от националните власти, регистрациите за машини от 56 до 129 kW са паднали с 16,03% през първите 6 месеца на 2020 г., с рекордните 23,55% спад през второто тримесечие. Следователно Европейската комисия трябва да продължи да наблюдава ефекта на COVID-19 върху индустрията и да извършва своевременна оценка на въздействието по отношение на предстоящите крайни срокове за машини, които да бъдат оборудвани със съществуващи преходни двигатели между 56 kW и 130 kW, като предприема нови законодателни действия като подходящо.
Кои японски трактори са по-добри и надеждни - Kubota или Iseki?
05.05.2023 г.
18414
Агритехника 2025 в Хановер: Нов формат с тематични дни и над 2700 изложители (ПРОГРАМА)
14.06.2025 г.
2423
СД Драганови внесе най-новия модел китайски трактор с кабина - Foton Lovol ТЕ 354С
31.08.2019 г.
31799
Оптиком спечели престижна награда от JCB за дилър с най-висок растеж (СНИМКИ+ВИДЕО)
30.09.2025 г.
901
Приемът на проекти за трактори и агротехника по мярка Г.1 ще стартира през Ноември
17.10.2025 г.
1626
John Deere представя подобрения в комбайните за моделна година 2026
04.03.2025 г.
2517
Iveco вече е извън CNH Industrial след покупката от TATA Motors. Какво значи това за Case IH и New Holland?
към всички новини
06.08.2025 г.
2127
Приемът на проекти за трактори и агротехника по мярка Г.1 ще стартира през Ноември
17.10.2025 г.
1626
Landini представи фейслифт на универсалния трактор 6-125 RS
03.10.2025 г.
520
New Holland представи новия трактор на метан T7.270 Methane Power CNG
03.10.2025 г.
399
SKY Agriculture отличена с награда за иновации – FertiEye вече е достъпна и за българските фермери
02.10.2025 г.
915
Case IH представи новата серия трактори Optum с повече мощ, комфорт и ефективност
02.10.2025 г.
1285
AGCO окончателно се раздели с дела си в TAFE за 260 млн. долара
към всички новини
01.10.2025 г.
505


