Редакция на обява Добави обява

Сериозен спад в продажбите на нови трактори заради мениджърски грешки по време на пандемия

26.01.2021 г.
2844
Covid19 или мениджърски грешки сринаха продажбите на топ-марки трактори в България през 2020-а година? Отговорът по-скоро клони към неспособността на мениджърите на редица агро фирми да се адаптират към променящата се в условията на пандемия ситуация по отношение на комуникация с фермерите, маркетинга, рекламата и предлаганите търговски, финансови и сервизни услуги.

Пандемията от Covid19 не оказа влияние върху пазара на нова земеделска техника, освен в периода Април-Май 2020-а, когато масово хората бяха под стрес и в непозната до момента ситуация. Въпреки това, производството на аграрна продукция и храни не спира и това е причината аграрният сектор да е най-малко засегнат от здравната криза покрай коронавируса.

Въпреки, че фермерите продължават да работят и да произвеждат храната за населението, както и да инвестират в нова агротехника, то старият и мoнотонен подход в много от агро фирмите - вносители на трактори и оборудване, показа срив в продажбите в условията на нова среда - главно нова информационна и комуникационна среда (с дистанция).

В условията на пандемия стана ясно, че бизнеса може да продължи да се развива ефективно без редица остарели похвати и поведенчески модели. Стана ясно например, че селскостопанските изложения не са жизненоважни. Стана ясно, че фермерите могат да сключват сделки за машини и да поръчват части и консумативи изцяло онлайн. Стана ясно, че цялата документация по финансиране, лизинги, проекти и т.н. - всичко може да се извършва дистанционно и без губене на време в пътувания и срещи. 

В същото време от официалните данни за продажбите на нови трактори през 2020-а година виждаме голям спад при редица топ-европейски и световни марки, а спад има и в продажбата на нови комбайни. 

Така например според официалните данни на КТИ през 2020-а година не е продаден нито един комбайн от марката Challenger и Sampo. От италианския бранд Laverda, част от гиганта AGCO е продаден само 1 комбайн, а от световната марка Massey Ferguson - едва 4 бройки. От немския бранд Fendt са продадени само 5 комбайна, в сравнение с 42 броя Claas, 22 броя комбайни Case IH и 24 броя John Deere.

При масовите трактори най-голям спад има в продажбите на Zetor. За 2020-а са продадени едва 7 бройки. На следващо място по спад на продажбите в таблицата на КТИ се нареждат корейските марки Kioti - едва 5 бройки, и LS - 28 бройки (продажби на вътрешен пазар, без експорт), при доста повече реализирани трактори в предходни години.

Сравнително малко продажби на трактори регистрира и бранда Massey Ferguson - 30 бройки, в сравнение на които конкурентни световни брандове се представят доста по-добре: New Holland - 69 броя; трактори Case IH - 91 броя; John Deere - 177 броя; Kubota - 80 броя.

През 2020-а година спада и броя на продадените нови китайски трактори - едва 10 броя, както и на турските марки Armatrac - 5 броя и Hattat - 10 броя.

© 2021 АгроКлуб


© 2021 Агросалон БГ
 
Последно публикувани
към всички обяви

Последвайте АгроСалон във Фейсбук

Agrosalon.BG