Menu
Добави обява

Защо виртуалните шоуруми за агротехника на световни брандове са провал, лишен от логика?

28.09.2020 г.
5554
След началото на световната пандемия от Covid19, десетки големи производители на селскостопанска техника стартираха надпревара в създаването на виртуални шоуруми за агротехника. Началото започна след като най-голямото италианско изложение за трактори и селскостопанска техника - EIMA, обяви че залага на виртуални турове, с цел да избегне буквален фалит. Същевременно това решение не попречи на AGCO и John Deere - едни от най-големите клиенти на EIMA да обявят, че се отказват от изложението. Новината за решението на двата гиганта в производството на трактори и земеделска техника буквално шокира бранша, който до голяма степен се влияе от решенията на "големите".

Същевременно AGCO, John Deere, Amazone, Claas и редица други световни брандове започнаха да представят свои онлайн виртуални шоуруми като алтернатива на изложенията и физическото посещение на търговски бази в условията на пандемията от коронавирус. 

Защо виртуалните шоуруми са обречени на провал?
Причините са комплексни, но може да се приоритизират така:
  1. Потребителското изживяване е много слабо и незадоволително. Подобни виртуални турове бяха модерни (особено за хотели и забележителности) през периода 2009-2012-а година. Сега са отживелица. Потребителите в повечето случаи използват виртуална 360 градусова обиколка само веднъж, но не разчитат на този метод за откриване на това, което търсят.
  2. Т.нар. виртуални шоуруми са трудни и бавни за навигиране, неудобни за разглеждане на съдържание, особено през смартфон (защото повечето от използвания софтуер е ъпдейт на стари софтуери от преди 10 години, които се използваха най-вече в сферата на туризма).
  3. Виртуалните шоуруми в крайна сметка винаги водят до онлайн съдържание, което дублира съдържанието в уеб сайтовете на компаниите - като текст, снимки и видео.
  4. Модерен и с добра навигация уеб сайт е цялостно много по-добро решение, което позволява на потребителя по-бърза, лесна и приятна навигация, отколкото "3D лутане" наляво и надясно, за да се стигне в крайна сметка до еднакво уеб съдържание в така наречените "виртуални шоуруми".
  5. Във всички представени виртуални шоуруми за агротехника липсва интерактивното изживяване, свързано с - въпроси / отговори в реално време; поднасяне на съдържание на база изкуствен интелект (AI) по предварително зададени въпроси и др.
  6. Съдържанието във всички виртуални шоуруми е напълно ограничено откъм споделяне в социалните мрежи, поради спецификата на остарялата си визия и кодово програмиране.
  7. Зареждането на Java скриптовете във виртуалните шоуруми може да се окаже трудно изживяване за потребители с по-стари и бавни компютри или бавен интернет. 
Потребителското поведение не се интересува от някакво изживяване във виртуален шоурум с нарисувана на анимация рецепция с жена, която не върши никаква работа, а търси конкретно - информация, данни, сравнителни характеристики, актуалност на информацията и офертите, и най-вече видео представяния и видео съдържание.

Това означава, че през следващите години ще се утвърждава търсенето на качествена и добре подредена информация в модерни уеб сайтове, както и изживяването на реално физическо посещение на търговски бази или изложения, където социалният и професионален контакт на земеделците и заетите в агроиндустрията, не може да бъде компенсиран по никакъв начин с "виртуални разходки".

© 2020 Агросалон.БГ
снимка: скрийншот от виртуален шоурум на Chаllеngеr
 
Последно публикувани
към всички обяви