Същевременно AGCO, John Deere, Amazone, Claas и редица други световни брандове започнаха да представят свои онлайн виртуални шоуруми като алтернатива на изложенията и физическото посещение на търговски бази в условията на пандемията от коронавирус.
Защо виртуалните шоуруми са обречени на провал?
Причините са комплексни, но може да се приоритизират така:
- Потребителското изживяване е много слабо и незадоволително. Подобни виртуални турове бяха модерни (особено за хотели и забележителности) през периода 2009-2012-а година. Сега са отживелица. Потребителите в повечето случаи използват виртуална 360 градусова обиколка само веднъж, но не разчитат на този метод за откриване на това, което търсят.
- Т.нар. виртуални шоуруми са трудни и бавни за навигиране, неудобни за разглеждане на съдържание, особено през смартфон (защото повечето от използвания софтуер е ъпдейт на стари софтуери от преди 10 години, които се използваха най-вече в сферата на туризма).
- Виртуалните шоуруми в крайна сметка винаги водят до онлайн съдържание, което дублира съдържанието в уеб сайтовете на компаниите - като текст, снимки и видео.
- Модерен и с добра навигация уеб сайт е цялостно много по-добро решение, което позволява на потребителя по-бърза, лесна и приятна навигация, отколкото "3D лутане" наляво и надясно, за да се стигне в крайна сметка до еднакво уеб съдържание в така наречените "виртуални шоуруми".
- Във всички представени виртуални шоуруми за агротехника липсва интерактивното изживяване, свързано с - въпроси / отговори в реално време; поднасяне на съдържание на база изкуствен интелект (AI) по предварително зададени въпроси и др.
- Съдържанието във всички виртуални шоуруми е напълно ограничено откъм споделяне в социалните мрежи, поради спецификата на остарялата си визия и кодово програмиране.
- Зареждането на Java скриптовете във виртуалните шоуруми може да се окаже трудно изживяване за потребители с по-стари и бавни компютри или бавен интернет.
Това означава, че през следващите години ще се утвърждава търсенето на качествена и добре подредена информация в модерни уеб сайтове, както и изживяването на реално физическо посещение на търговски бази или изложения, където социалният и професионален контакт на земеделците и заетите в агроиндустрията, не може да бъде компенсиран по никакъв начин с "виртуални разходки".
© 2020 Агросалон.БГ
снимка: скрийншот от виртуален шоурум на Chаllеngеr